Основни инструменти на маркетингот

Маркетинг инструментите или маркетинг миксот е бизнис алатка користена од маркетерите и сопствениците на бизниси. Се користи кога се одредува ценовната стратегија, промоцијата или вредноста на брендот. Уште се нарекува и .
1. Се она што може да се понуди на пазарот за да предизвика внимание, купување, употреба или потрошувачка и може да ги задоволи некоја желба или потреба претставува производ.
Со производот се судираат интересите на купувачите и на продавачите кои нудат производи на пазарот, па оттаму имајќи ги во предвид и конкурентските односи, производот добива се поголемо значење.
2. Цена - претставува одлично кукурентско средство бидејќи ги верификува напорите на сите учесници во процесот на размената. Цената е важна за:
·     потрошувачот - бидејќи од неа зависи дали тој ќе го купи производот или нема да го купи,
·     продавачот - бидејќи со цената тој настојува да ги покрие вкупните трошоци од своето работење и да оствари определени ниво на профит.
3. Промоција - со промоцијата се создаваат поволни услови за настап на пазарот и се информираат потрошувачите за одделните аспекти на производот, a со тоа се влијае врз нивното понатамошно однесување во процесот на купување.
4. Дистрибуција - ги вклучува активностите од завршувањето на производствениот процес, па се до продажбата, наплатата на производите и активностите кои следат потоа. Во рамките на дистрибуцијата се отсварува физичкото движење на производите и трансферот на сопственоста.

Освен основните 4П во маркетингот често се додаваат уште неколку инструменти :
- процес,
- луѓе,
- физички параметри,
- продуктивност и квалитет.